woensdag 28 november 2012

C Cat Trance - The New Hassan

Een tijdje geleden wijdde ik een Nachtkaars aan het verhaal over hoe ik Edward Ka-Spel's Hotel Blanc voor het eerst beleefde en wat er daarna met mijn muzikale universum is gebeurd.

Het verzamelbandje met vage muziek dat figureerde in dat verhaal heb ik al lang geleden zo zorgvuldig mogelijk met een Nakamichi cassettedeck van 6000 gulden overgezet op een DAT-cassette (twee archaïsche opneemsystemen in 1 zin, poe hee...) en daarna ben ik de tracks op cd gaan verzamelen om ooit nog eens de ultieme remaster te kunnen maken. Vier van de tracks waren tot nu toe onbekend.


Ja, de oplettende lezer heeft hem al door: tot nu toe. Want vanmorgen heb ik, na 25 jaar zoeken, vragen en wanhopen, weer een track geïdentificeerd. Nu geeft die 25 jaar al aan hoe obscuur de track is, en naar nu blijkt is hij dan ook nooit op cd uitgebracht. Daarom is het des te verbazingwekkender dat ik hem met Shazam heb kunnen vinden. Er blijkt dus een digitale versie van verkrijgbaar te zijn, maar wel in dat vermaledijde mp3-formaat... Dus heb ik maar meteen een Near Mint exemplaar op vinyl besteld...


Ergens wel geruststellend dat ik waarschijnlijk nooit een volledig digitale (full range) remaster zal kunnen maken, want empeedrie, daar doe ik niet aan zoals jullie weten.


Welke track ik dan bedoel? Nou, vooruit dan:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten